måndag 15 december 2008

PHOENIX UNDEAD

Lördag 2008-12-13

I lördagskväll åkte jag över till Lindholmen där mina vänner i Phoenix Undead har replokal. Bandet har återuppstått ganska nyligen och det är underbart tycker jag. Bandet bildades för några år sedan ur spillrorna av Hangman som i sin tur var en fortsättning på bandet End In Sight. När jag var på turné nu senast hittade jag End In Sights första sjutummare som har varit omöjlig att få tag på de senaste tio åren. Saknade den i samlingen så jag slog till direkt. 3€, som hittat. Phoenix Undead har hittat en ny trummis, han heter Patrik Gustafsson och har länge figurerat i diverse band med medlemmar från Gislaveds hardcorescen. Han trummar även i pop/rockbandet Tigers Of The Temple som vi garanterat kommer att se och höra mer utav under 2009.
Jag hade som sagt nöjet att få hänga med Phoenix Undead i deras replokal/studio när de höll på att spela in en ny låt. Av det jag hörde kommer det bli sjukt bra. De låter i mina öron som en blandning av Jesus Lizard och Queens Of The Stoaneage. Ett otroligt driv och med sång som är full av kraft, energi och ångest. Skrikigare än de båda ovannämda banden och grymt bra. Ser fram mot att detta band får släppa en skiva och att de börjar spela live. Sverige saknar ett band med den här energin.



Inga kommentarer: