måndag 22 december 2008

Euphoria And The Lazy Boy + Old Seed

Söndag 2008-12-14

Jag och Fian bestämmer oss för att gå och se Euphoria And The Lazy Boy och Old Seed (CAN) på Mitt Andra Hem.
Mitt Andra Hem är ett mysigt och relativt nyöppnat café beläget på Andra Långgatan i Göteborg. På menyn finns Libapizzor, Ciabattas m.m. De har även en Tapasmeny. Har inte haft chans att prova den än men är sugen på att göra det någon dag då det finns en vegetarisk del med vindolmar, grillade paprikor m.m.

Först upp på scenen är Euphoria And The Lazy Boy som egentligen bara består av en person nämligen Anton Mattsson. Jag lärde känna Anton genom att vi slavade tillsammans på Citymail. Var tredje dag så delade vi ut post på Öckerö tillsammans. Det har varit mycket trevligt att få åka ut dit tillsammans med Anton. Det har blivit många goda skratt.
Hur som helst så stod inte Anton ensam på scenen utan blev uppbackad av sin vän (som jag inte kommer ihåg vad han heter) på dragspel och diverse andra instrument. Euphoria And The Lazy Boy spelar en skön och skör pop men ibland så är det inslag av lite stökigare shoegazermalande på den akustiska gitarren. Anton är en väldigt duktig sångare och man blir alldeles varm i hjärtat av hans änglaröst. Jag tycker det är helt galet att Anton ska behöva cykla omkring och dela post. En sådan talang ska ju få spela hela tiden och släppa massa skivor. Tror att 2009 kommer vara året då den stora massan får ta del av denna mans melodier och stämma.




Old Seed gör en fantastisk spelning och även han sjunger hur bra som helst. Han sjunger verkligen ut och håller tonen mycket bra. Gitarrspelet är även det mycket bra. Köpte hans tiotummare och blev faktsikt lite besviken. Han har inte riktigt lyckats fånga det han framför live på inspelning. Men hade jag hört skivan först så hade jag nog tyckt den var jättebra, vilket den också är men det var snäppet bättre live.



LÄNK: Euphoria And The Lazy Boy
LÄNK: Old Seed
LÄNK: Mitt Andra Hem

Inga kommentarer: