onsdag 3 december 2008

Bemärkelsedagen

Idag klev jag upp vid 8.00 för att sticka iväg till butikslokalen för att visa upp den för några killar som ska hyra en del av den. De var mycket positiva och det kändes väldigt bra med personkemin. Tror att det här kan bli hur bra som helst. Janne Kemi bjöd mig på födelsedagsfrukost på Zenit på Majorna, tack Janne. Har börjat att cykla för att ta mig fram och det är så himla schysst. På Kungsgatan mötte jag min vän Sunic som är fruktbud. Han gratulerade mig och gav mig lite frukt. Mycket välkommet. Nyss var jag och handlade en present till mig själv i form av en ryggsäck. En ny Kånken med laptopfack. Snygg som bara den och väldigt bra (hoppas jag). Nu sitter jag på Stadsbiblioteket, hit ska jag försöka att gå en stund varje dag för att hålla mig ajour med vad som händer i världen och för att jag har kommit att gilla väldigt mycket att hänga här. Senare ska jag träffa Patte som också fyller år i dag. Vi ska göra stan.

17.33
Jag och Patte tog en lätt lunch på Konsum Avenyn i deras ekologiska butik och café. De har en macka som heter Tokig Tofu som går att få vegan med sojamjukost på. Den var god. När vi fikade bläddrade vi i en bok jag lånade som handlar om högskoleprovet. Vi blev nervösa båda två för att vi aldrig kommer att klara av att göra det och få någorlunda hyfsat resultat. Sen var vi och handlade en bok till vår vän Alexandra som också fyller idag. Nu ska jag iväg till Patte och dricka glögg.


DAGENS TIPS: Konsum Avenyns ekologiska butik och café

Inga kommentarer: