fredag 5 december 2008

Fredag

Vaknade alldeles för tidigt idag igen. Började titta på The Wire. Kollade på första avsnittet som är ungefär en timme. Känner redan att jag kommer bli hooked. Efter det åkte jag ner och mötte Patte för lite häng på Stadsbiblioteket.
Sen skulle jag och Patte kolla in Hasselbladsutställningen på Konstmuseet men det blev det ingenting av med då jag hade en ryggsäck med mig som jag var tvungen att låsa in sa dem. Varken jag eller Patte hade med några kontanter så vi fick lämna museet och gå på stan istället. Tog en vända till Macforum och en sväng på Åhlens. Träffade på Stefan som jobbar där. Bytte några ord med honom. Sen stack Patte hem och jag åkte upp till Majorna för att träffa Micke och Kira på Zenit för att äta lunch. Köpte en mycket god macka. Sen gick vi till lekparken där även Olga mötte upp. Sen gick vi hem till dem och fikade lite och jag fick läsa böcker för Kira.







Nu sitter jag och Tuomas och delar på en flaska vin sen ska vi iväg ner på stan och ta ett par öl. Ska även hitta någonstans att äta.



DAGENS LUNCH: Olivbaugette med olivröra och potatissallad. Dryck: violte. Zenit, Majorna.
DAGENS TIPS: Arbetaren http://www.arbetaren.se/

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Eftersom du leter efter boktips:
The Road av Cormack McCarthy. Finns på svenska också men då under titeln Vägen.

Sen var Bengt Ohlssons tolkning av pastor Gregorius i Hjalmar Söderbergs Doktor Glas intressant - boken heter Gregorius.

En all-time-favorite är Donna Tartt - Den Hemliga Historien.

Du sa att du ville bli överöst av boktips..

Ha det fint G..

. sa...

Boktips: Joshua Ferris "And then we came to the end" och Douglas Coupland "The Gum Thief". Båda storslagna meta-perspektiv med helt sjukt roliga och smarta inslag.

Anonym sa...

Trodde att jag skrev en kommentar här i lördags om fina bilder och schysst häng samt lämnade boktips. Men den verkar ha försvunnit någonstans på informationsmotorvägen.
Men som sagt; trevligt att ses och fina bilder!

Boktips:
Mig äger ingen - Åsa Linderborg (avdelningen modern svensk arbetarlitteratur)

Svinalängorna - Susanna Alakoski (samma som ovan fast skåne istället för västmanland)

Garnethill - Denise Mina (första i en triologi; skottland, socialrealism, mord & ond bråd död)

Diamantsvärdet och träsvärdet - Nick Perumov (rysk, mörk, fantasy - weho!)