tisdag 2 december 2008

Okända Djur m.m.

Idag har jag varit på ett 2 timmar långt möte på banken. Det gick väldigt bra och det kändes inte som två timmar utan betydligt kortare. Har nu nytt företagskonto, bankkort, bankgiro, kortterminal, ökat pensionssparande m.m.
Efter bankmötet gick jag på stan och mitt första stopp blev Stadsbiblioteket. Där skaffade jag mig ett nytt lånekort eftersom jag slaravat bort mitt gamla någonstans i lägenheten. Lite av min specialitet att slarva bort saker i mitt egna hem. Lånade filmen PRINCESS som är en animerad film från 2006. Den handlar om en porrskådis som mördas och hennes bror August som ger sig ut för att hämnas på dem som bär skulden till hans systers död. Med sig har August den femåriga Mia som är hans mördade systers dotter. Filmen utspelar sig i Köpenhamn. Mitt andra stopp blev Akademibokhandeln på Avenyn. Ville köpa några nya pockets. Heter det pockets eller pocketar? Eller det heter nog pocketböcker. Äh jag vet inte. Följande inhandlades i alla fall.

OKÄNDA DJUR - Pontus Lundkvist
DEN HEMLIGE KOCKEN - Mats-Eric Nilsson
SILVERFISKEN - Sofia Rapp Johansson
MIG ÄGER INGEN - Åsa Linderborg

Sen gick jag till Saluhallen vid Kugstorget för lunch. Det stod mellan falaffel och soppa. Valet vart enkelt då det var alldeles för kallt ute, soppa blev det. Linssoppa med bröd 40 spänn och då får man sitta inne i värmen. Efter det gick jag till "nya" Weekdaysbutiken på Kungsgatan för att kolla in den. Hittade en vinröd kofta som jag köpte. Väldigt snygg.
Sedan åkte jag upp till Majorna och fixade lite i min nya butikslokal. Cyklade sedan hem och det var jobbigt. Det var alldeles för länge sedan jag cyklade.

Nu ska jag snart bege mig ner till Stadsbiblioteket igen för att gå på en föreläsning. Sen blir det bio: Låt Den Rätte Komma In. Peppen är hög.

Inga kommentarer: